Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
En helt ny YZ125
I 2022 får den helt nye YZ125 en helt omdesignet 2-takts motor, med et oppgradert understell og et slankere karosseri med et mer radikalt utseende.
Den nye YZ125 skal levere betraktelig mer kraft, og skal ha skarpere kjøreegenskaper, sterkere bremser og forbedret ergonomi.
Yamahas ingeniører har arbeidet hardt for å gi den nye motoren betydelig mer kraft enn før, og resultatet er mer effekt i turtallets mellom- og toppregister.
Praktisk talt hver eneste komponent av betydning i motoren er ny, og den nye motoren leverer en betydelig økning i toppeffekt. Den kraftigere motoren, kombinert med bedre kjøreegenskaper og bedre følelse med maks turtall, skal gjøre det lettere å utnytte kreftene.
YZ125-modellens sylindertopp, sylinder og stempel er helt omdesignet som et ledd i jakten på økt ytelse og bedre motorkarakter. Endringene inkluderer et redesignet forbrenningskammer, et kortere eksosrør og en omarbeidet porting av sylinderen som bidrar til forbedret forbrenning.
Dimensjonene og formen på eksosanlegget er endret for 2022. Eksosrørets diameter er noe redusert på det bredeste punktet, og lyddemperen er 50 mm kortere.
Oppdatert ergonomi
For å gi føreren bedre bevegelsesfrihet er overdelen av setet flatet ut ved å senke det 6 mm foran og heve det 5 mm bak. Den nye drivstofftanken har en nærmest sømløs overgang til setet, og løsnes med kun en bolt for at det skal være lett å fjerne det for vedlikehold.
YZ125 var lett og smidig fra før, og den nye modellen er enda slankere takket være ny drivstofftank og smalere radiatordeksler. Bredden ved førerens knær er redusert med nesten 36 mm. Dette gir bedre kontroll, ergonomi og bevegelsesfrihet, og sykkelen skal oppleves smidigere og slankere.
Som del av det nye luftinntakssystemet, er sidedekslene, bakskjermen og undersiden til det nye setet omdesignet og gir god luftstrøm inn i luftboksen.
Kraftigere bremser og ny grafikk
For bedre bremsekraft og mer presis følelse er den nye modellen utstyrt med en ny og stivere dobbeltkaliper og en omdesignet 270 mm skive. Større stempler på 25,4 mm og nye klosser gir 30% økning av kontaktflaten mot skiva.
Foruten standardfargen Icon Blue YZ125, presenterer Yamaha også en YZ125 Monster Energy Yamaha RacingEdition med svart som basisfarge, og grafikk inspirert av fabrikksteam-syklene.
Tekniske høydepunkter ved YZ125
Oppdatert YZ250 og YZ85
Også YZ250 og den mindre YZ85 får en gjennomgang av chassiset og blir slankere i formen etter samme mal som for YZ125. I likhet med YZ125 er også YZ250 å få med «factory design». Det vil si sort basisfarge og Monster-grafikk.
På YZ85 er den gamle bakramma av stål erstattet med en ny aluminiumsenhet som er rund halvkiloen lettere. Svingarmen er også omarbeidet.
YZ450F og YZ250F
For 2022 har disse toppmodellene fra Yamaha fått en del tekniske endringer. Begge modellene er lettere og har reviderte demperinnstillinger og et nytt bakdrev og kjede. Felgene er fra DID. Bakhjulet på YZ250F har en bredere 2.15 felg og et 110/90 dekk, med lettere nav og endret eikemønster. Med Yamaha Power Tuner på både YZ450F og YZ250F, kan førerne og deres teknikere gjøre umiddelbare endringer i motoren via mobiltelefonen, slik at de kan sette opp motorsykkelen sin raskt og lett til forskjellige baner og underlag.
YZ450F og YZ250F har Icon Blue fargeskjema. Yamaha vil også fortsette å tilby begge modeller i Monster Energy Yamaha Racing Edition med Monster Black karosseri og fabrikkteamets grafiske stil.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com