Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
MT-10 SP
Yamaha viser flere oppdaterte modeller i forbindelse med EICMA-messa denne uken. Vi ser litt nærmere på noen av dem, og begynner med den hotteste nyheten – en kraftig oppdatert MT-10 SP. Dette er flaggskipet i MT-serien, og den aller grommeste er SP-versjonen. Her er det ikke spart på så mye annet enn det som er overflødig. Designet er minimalistisk, men komponentene er av høy klasse. Både foran og bak finner vi semi-aktive fjæringssystemer fra Öhlins som automatisk justeres etter gjeldende kjøreforhold. Man kan selvsagt også overstyre all automatikk og stille inn demperne etter egne preferanser. Vi har nylig omtalt den oppdaterte MT-10 i en egen sak.
XSR 700 XTribute
Vi har tidligere omtalt den omdaterte XSR 900, og nå følger 700-utgaven. Den får imidlertid en langt mer beskjeden oppdatering enn storebroren. Designet er i hovedsak likt som før, men man har gjort nødvendige moderniseringer som LED-lys og oppdatert instrumentering.
Mange vil kanskje finne den nye scrambler-versjonen XTribute den mest spennede. Inspirasjonen er Yamahas egen legendariske XT 500, anno 1981. Vi liker den, og gleder oss til å prøve den på grus. Flere bilder i galleriet under.
R6 RACE og R& GYTR
Dersom du liker banekjøring og ønsker deg en ferdig rigget racer, eller en trackday-sykkel laget for formålet, tilbyr Yamaha et godt alternativ. R6 er tatt ut av programmet som registrerbar modell. Fra 2022 fås den bare som ren bane-/løpssykkel. Ingen speil, skiltholder, blinklys eller andre mindre essensielle deler når man kun skal kjøre på bane. Den enkleste versjonen er R6 Race, men det er ingenting å si på spesifikasjonene. Ønsker du en enda mer avansert og race-klar versjon velger du R6 GYTR. GYTR står for Genuine Yamaha Technology Racing, og er Yamahas egne originaldeler utviklet for racing. Med fem strake VM-titler i World SSP er det ingen tvil om potensialet til R6.
Les mer om Yamahas nyheter på deres nettsider.
Alle bilder: Yamaha
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com