Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
El-kjøretøy
– Nå startet Polaris i Norge med salg av el-kjøretøyer, sier Truls H. Tvete (56) som er daglig leder for Polaris Norway AS til Smaalenenes Avis.
Det er Polaris Norway AS teamet i Askim som står for lanseringen med marketing, teknisk service og andre back-office funksjoner.
– Vi har fått en fantastisk mottakelse i markedet. I dag er jeg blant annet å leverer en helt ny Goupil til en kunde med mye næringseiendom i Oslo.Denne bilen er perfekt for eiendomsbesittere med behov for å reise rundt i sentrum å gjøre vedlikeholdsarbeid, sier ansvarlig for salget av Goupil i Norge Annica Haglev til Reitwagen.no. Du kan se mer informasjon om modellene her på link.
– Hun legger til noen flere unike poenger med Goupil er: 100% elektrisk nyttekjøretøy for drift og vedlikeholds arbeid, innovative løsninger og forskjellige konfigurasjoner etter behov og bruksområder. Som grønne områder, by-sentrum, logistikk, avfallshåndtering og industriområder etc., høy lastekapasitet og allsidig, kompakt og robust oppbygning, design og konstruksjon, sier en engasjert Annica Haglev.
Polaris Norway AS importerer blant annet Indian motorsykler, Polaris ATV og snøscootere og de flotte Bennington-potongbåter. Nå kommer de også med Goupil nyttekjøretøy her i landet. Dermed får de et fransk produsert Polaris produkt i porteføljen også.
Fransk rev
– Polaris eier Goupil som er et selskap som produserer elektriske nyttekjøretøyer med fabrikk i den franske havnebyen Bordeaux, sier Truls Tvete. Han forteller at Polaris Norway AS begynte å selge disse på det norske markedet i oktober/november i fjor.
Tvete forteller at Goupil oversatt til norsk betyr «rev», og kjøretøyene har en rev som emblem i fronten.
Grunnmodellen kommer både som varebil og som en pickup eller liten lastebil. Kjøretøyene produseres i fire ulike størrelser fra den minste modell G2 til den største G6 som er en treseter med topphastighet på 80 km/t. G6 har med 28,8 kWh batteri en rekkevidde på 153 km fulladet sier Haglev til Reitwagen.no. G2 8.6 kWh har en rekkevidde på opptil 100 km og G4 14 kWh rekkevidde på opptil 163 km.
Selger godt til kommuner
Tvete opplyser at selskapet har solgt biler til flere norske kommuner, blant annet Trondheim, Kristiansand, Porsgrunn og Larvik. Indre Østfold kommune står foreløpig ikke på kundelista ennå, skriver Smaalenenes Avis som Reitwagen.no forstår som en klar oppfordring til lokale politikere.
– Kjøretøyene er 100 prosent elektriske og veldig praktiske og fleksible, sier Truls Tvete.
Skreddersøm
Han forteller at bilene kan leveres med et 20-talls ulike påbygninger og skreddersyr også løsninger i samarbeid med fabrikken. – Dermed kan vi skreddersy gode løsninger, sier Truls Tvete til Reitwagen.no.
– Kommuner bruker kjøretøyene for eksempel til søppelhenting i gågater og har da komprimator. De brukes også til å vanne blomster om sommeren og har da vanntank med pumpe. Med en bredde på 1,2 meter og en svingradius på 3,9 meter har den ingen problem med å komme frem i trange sentrumsgater, forteller Tvete.
– Kjøretøyene er også populære hos kirkegårdsansatte, legger han til. Polaris Norway AS gjør det godt i Norge og omsatte for 331 millioner og hadde et overskudd på 10,1 millioner kroner i 2020. Med Goupil nyttekjøretøy vil de øke omsetningen ytterligere i en helt ny kategori av elektriske kjøretøy.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com