Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Firesylindret rekke motor
Ved introduksjonen vil Ninja ZX være den eneste supersportmodellen i 400cc-klassen med en firesylindret rekke motor. Den arver det aggressive utseendet og det førsteklasses utstyret som forventes av Ninja ZX-familien, skriver Norsk Motor Import AS som importerer Kawasaki i sin pressemelding.
Enten du er en erfaren fører eller nybegynner, vil Ninja ZX-4R-førere oppleve den spennende kjøregleden til “APEX PREDATOR”-konseptet på racerbanen eller på gaten.
Fantastisk motor
I hjertet av denne umiddelbart imponerende maskinen er en nyutviklet 399cc væskekjølt, 4-sylindret DOHC-motor basert på teknologi fra Kawasakis legendariske Ninja ZX-serie med supersportmaskiner, som er i stand til å levere en maksimal effekt på 57 kW (77 Hk). Motoren leverer høyt dreiemoment allerede ved lave turtall med ett brett register som går helt opp til over 15 000 omdreininger.
Utstyrt med Kawasakis verdensberømte Ram Air-system som øker fyllingseffektiviteten og bidrar til forbedret motorytelse, er luftinntaket plassert i midten av det øvre kåpen, og gir en stil som umiddelbart gjenkjennes som en del av Ninja ZX-serien.
Når det gjelder chassis, er konfigurasjonen fokusert på utmerket håndteringsytelse og er inspirert av chassiselementene og designkonseptet til Ninja ZX-10RR World Superbike, skriver Kawasaki i Norge i pressemeldingen. Med en trellisramme i stål med høy strekkstyrke og en buet svingarm av lang type, oppnår rammen en idealisert vektfordeling foran og bak pluss en utmerket balanse mellom stivhet og fleksibilitet, noe som gir smidig håndtering og god tilbakemelding fra føreren.
Godt utstyrt
Ninja ZX-4R er utstyrt med Showas avanserte SFF-BP forgaffel (Ninja ZX-4R SE og Ninja ZX-4RR kommer med justerbar forspenning av fjær). Sammen med en horisontal bakmontert link støtdemper oppnår Ninja ZX-4R suverene kjøreegenskaper. Ninja ZX-4RR har samme type Showa BFRC trykksatt piggyback støtdemper som Ninja ZX-10R.
Bremsekraften leveres via doble 290 mm semi-flytende skiver i front og radialmonterte monoblokk bremsekalipere, mens den bakre bruker en 220 mm skive. Den samlede pakken leverer kraftig bremsekraft og utmerket bremsefølelse, respons og kraft. Når det gjelder bremseeffektivitet og grep, er dekk kombinasjonen F120/R160 designet for å matche Ninja ZX-4Rs dynamiske ytelse og gi utmerket stabilitet ved høye hastigheter.
Kawasaki Traction Control og Power Modes
Elektroniske fører-hjelpemidler er også fremtredende på denne siste Ninjaen med integrerte kjøremoduser som kobler KTRC (Kawasaki Traction Control) og Power Modes. Fra fire forskjellige moduser – Sport, Road, Rain og Rider (manuell), kan føreren enkelt velge riktig innstilling for å passe til kjøreforholdene og hans eller hennes egen kjørestil. Også montert på Ninja ZX-4R SE og Ninja ZX-4RR er en toveis KQS (Kawasaki Quick Shifter) som muliggjør clutchløs giring opp/ned.
Ninja ZX-4R er utstyrt med en 4,3-tommers TFT-fargeskjerm som gir høy synlighet og en førsteklasses følelse. Kawasaki RIDEOLOGY-applikasjonen kan brukes til å koble til en smarttelefon for en rekke funksjoner, inkludert registrering av GPS-ruteinformasjon og informasjon om kjøretøyet.
Lett å kjenne igjen
Ved første øyekast er det ingen tvil om linjene til denne nye Ninjaen med sin aggressive styling utstråler kraften som Ninja ZX-serien er kjent for.
Vi gleder oss til å introdusere nye Ninja ZX-4R i Norge, skriver Norsk Motor Import AS i sin pressemelding.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com