Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Mye å feire i 2024
Ducati har hatt et fantastisk år, ikke minst på den sportslige siden, hvor det har blitt utrolig mye å være stolt av. Den italienske produsenten basert i Borgo Panigale, har i MotoGP slått kloa i både førertittelen og produsenttittelen, og vært nærmest fullstendig dominante med 19 seire fra 20 Grand Prix løp. I WSBK, Superbike World Championship, tok de produsenttittelen og i Supersport klassen tok de førertittelen. De debuterte med sin 450 MX i Italian Motocross og vant like godt tittelen i første forsøk.
Et samlerobjekt
Med sin høye pris og gitt at det kun vil bli laget 1000 motorsykler, kan det antas at modellen med sin spesielle asymmetriske flaggdesign levert av Aldo Drudi og Centro Stile Ducati, vil bli et ettertraktet og eksklusivt samlerobjekt. Med Tricolore modellene, som har blitt laget siden midten av 80-tallet, fremhever Ducati sin tradisjon, innovasjon og lidenskap. Utgangspunktet for modellen i denne iterasjonen er den nye Panigale V4 for 2025.
Heftigere komponenter
Spesielt for denne Tricolore modellen og for første gang har imidlertid Ducati gitt motorsykkelen en del gromme deler som er hakket vassere enn på standardmodellen. Den kommer blant annet med fem-eikede felger av karbonfiber som veier nær en kilo mindre, og som senker den uavfjærede vekten med 12% foran og 19% bak. For de som elsker karbonfiber er det mer å glede seg over. Skjermer både foran og bak, kjedebeskytteren, hælbeskytterne, svingarmdekselet samt dekselet på eksosanlegget er laget i dette gromme materialet.
I denne utgaven yter Desmosedici Stradale motoren hele 216 hk ved 13500 omdreininger og maksimalt dreiemoment på 120,9 Nm ved 11250 omdreininger. Det er Öhlins å finne rund baut, med NPX-30 gafler og TTX 36 støtdemper, alt justerbart elektronisk med Öhlins Smart EC 3.0 kontrollsystem. Tanken rommer 17 liter og vekten uten drivstoff er på 188 kg.
Den er utstyrt med Ducatis Front Brake Pro system og Brembo bremseskivene foran er på hele 338,5 mm i diameter og har en tykkelse på 6,2 mm. Selvfølgelig står det på den nye Brembo Hypure kaliperen. Videre har den tørrclutch, sete trukket med Alcantara og justerbare fotpinner i aluminium.
Eksklusivt
De som har anledning til å skaffe seg denne herligheten og kunstverket av en motorsykkel, vil kunne være glade for å bli minnet om eksklusiviteten hver gang de setter seg på og kikker ned på styrekronen i aluminium der det er frest inn modellens navn og enhetsnummer. Med på kjøpet følger det også med en personlig boks med sertifikat for motorsykkelens autentisitet, en dedikert presenning, og en tenningsnøkkel med enhetsnummeret på. De stolte eierne kan også få tilgang til en spesiell jakke og hjelm med design som er i tråd med motorsykkelens farger, racing tanklokk i aluminium, clutchdeksel i karbonfiber og mer.
Ducati Panigale V4 Tricolore blir levert i fargene i det italienske flagget, grønt, hvitt og rødt, som seg hør og bør. Prisen vil være fra kr 750000,-.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com