Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Begge motorsyklene er utviklet med utgangspunkt i Yamahas Grand Prix vinnende motocrossvarianter, som går under modellnavnene YZ250F og YZ450F. Oppdateringene inkluderer blant annet nytt kamkjede som reduserer friksjonstap, en optimalisert bjelkeramme som skal gi føreren bedre feedback og smidighet, klasseledende KYB-fjæring for økt stabilitet og støtdemping og et nytt luftkontrollsystem som gir bedre kraftleveranse.
Ramme og støtdemping
Rammen har nå en 15 mm nedre tankstag med en U-formet bakprofil, med tilhørende strekkstag som også er redusert med 15 mm. Dette senker motorsykkelens tyngdepunkt og bidrar til bedre stabilitet og smidighet i svinger. I utviklingen har det vært stort fokus på at føreren skal få så mye følelse og tilbakemelding som mulig fra chassis’et, og det er lagt mye arbeid i rammen og støtdempingen for å oppnå optimal absorbsjon av støtene fra underlaget for å hjelpe føreren med bedre utholdenhet.
Den reviderte KYB-gaffel har 10 mm kortere slaglengde, og i kombinasjon med en ny KYB-demper bak som er 10 mm lavere enn før, medfører dette at motorsykkelens setehøyde og tyngdepunkt senkes, og gir økt stabilitet og smidighet. I tillegg har forgaffelen et praktisk justerbart kompresjonsdempingssystem som gjør det mulig å finjustere fjæringsinnstillingene uten verktøy. Støvforseglingene er forsterket og bredere gaffelbeskyttere gir økt beskyttelse mot stein og grus, og sikrer langvarig ytelse og holdbarhet. Bakhjulet har et nytt lett nav med 3-kryss eiker og en ny 22 mm hjulbolt designet for å gi bedre følelse ved støtdemping, og gir føreren tilbakemelding på et helt nytt nivå.
Nyttige oppgraderinger
For å forbedre kraftegenskapene har 2025 WR250F et redesignet høyeffektivt luftstyringssystem, komplett med en ny luftboks som trekker luft bakfra gjennom kanaler i de nye sidepanelene, rammen og tanken. En ny kort lyddemper gir bedre massesentralisering og øker motorsykkelens kompakte følelse. Videre er den oppdaterte ECU-en justert for å levere jevnere, mer kontrollerbar kraft i lavt turtall, og topp ytelse i mellom- og toppregisteret. Den oppgraderte 2025-motoren med snudd topp er også utstyrt med et nytt kamkjededesign med et bredere kjede, reviderte tannhjul, og dempere for å redusere friksjonstap.
Yamahas smarte Power Tuner-app er oppdatert og gir enda bedre trådløs tuning av WR250F. Den nye «Quick Tuning»-funksjonen lar føreren justere motorinnstillingene fra «Smooth» til «Aggressive» via et enkelt rullefelt på smarttelefonen, mens justering av antispinnkontroll, og betjening av lap timer’en bare er noen få skjermtrykk unna. Andre oppdateringer som hever den generelle kvaliteten, er blant annet en ny startmotor, litium-ion batteri og praktiske multifunksjonsknapper.
Ellers har modellene oppdatert designede 50 mm smalere kåper, en smalere drivstofftank og et flatere sete for å forbedre førerens mobilitet under bremsing, akselerasjon og i svinger. Den nye kjørestillingen gir mer plass mellom hofter og føtter og mer frihet for aktiv kjøring.
Storebror 2025 WR450F: The Enduro Master
Den nyeste WR450F, også den kraftig revidert i fjor, har tilsvarende klasseledende spesifikasjoner, og byr på et helt nytt nivå av kontrollerbarhet for ultimat ytelse på alle typer underlag og terreng. Med både motor og chassis hentet fra den MXGP-vinnende YZ450F, leverer WR450F teknologi på motocross-nivå, finjustert for å takle selv det tøffeste terrenget.
Ellers har 2025-modellene til WR450F og WR250F et sømløst setetrekk som også er hentet fra motocrossmodellene. En tøff ny Icon Blue-grafikk gir et stilig nytt utseende.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com