Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Alle gode ting er tre
Vi har i to tidligere artikler her i Reitwagen.no skrevet om den nye Multistrada V4. Den gang fikk vi kun smakebiter på den nye sykkelen. I går ble sykkelen lansert.
Robust og lettere sykkel
Ducati sier selv i forbindelse med lanseringen at fjerde generasjonen av Multistrada er en mer robust og samtidig lettere sykkel. Den skal være allsidig og komfortabel under alle kjøreforhold. Med andre ord et uttrykt ønske om at Multistrada V4 skal være den beste “Multi” noensinne. Det skal bli spennende å se om dette stemmer, når prøvekjøring forhåpentligvis gjennomføres til våren.
Tre kategorier – Sport, Touring og Enduro
Ducati har med den nye Multistrada ønsket å utvikle en lett og kompaktsykkel, som skal levere i alle kategorier («Sport», «Touring» og «Enduro»). Med andre ord en multisykkel.
Perfekt kjøreopplevelse
Den har 170 hk, elektroniske MotoGP-hjelpemidler og et chassis som skal gjøre sykkelen kjørevennlig og effektiv både på svingete veier, langtur og i alle typer terreng. Ducati har i utviklingsfasen har hatt fokus på kjørekomfort, og lagt inn en mengde med systemer som skal sikre at sykkelen blir en langtursykkel (radarsystem foran og bak, elektronisk fjæring, navigasjon (med smarttelefontilkobling) som kan vises på instrumentene).
Lagt lista høyt
Det er ingen tvil om at Ducati har lagt lista høyt. De har startet på scratch, og bygget opp en ny Multistrada fra topp til bunn.
Noen tekniske data
Motor: V4 Granturismo, slagvolum på 1.158 cc og leverer 170 hk (125 kW) ved 10.500 o / min med et maksimalt dreiemoment på 125 Nm (12,7 kgm) ved 8750 o / min.
Serviceintervaller: Oljeskift hver 15.000 km. Ventiljustering 60.000 km.
Hjul: Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR 19 (front), Pirelli Scorpion Trail II 170/60 ZR 17 (bak) (kan levere både eikefelger og lettmetall)
Elektroniske hjelpemidler tilgjengelig (noen standard, noen tilvalg): ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), her i “sving” -versjon. Multistrada V4 S kommer i tillegg med Cornering Lights (DCL) Vehicle Hold Control (VHC), noe som gjør det enkelt å starte på skrå veier. I tillegg er Adaptive Cruise Control (ACC) og Blind Spot Detection (BSD) tilgjengelig.
Akselavstand 1 567 mm, bakkeklaring på 220 mm og en tørrvekt på 215 kg.
#MultistradaV4
Dedicated Instagram channel: @DucatiMultistradaV4
Ducati Instagram channel: @Ducati
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com