Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Forside fotos: Fra venstre: Adm. direktør Per-Anton Vinje, selger Honda og båt Ola Torvaldsen, selger Thomas Erling Doherty og salgssjef Tohatsu og båt Linda Karlsen.
Per i dag importerer AS Kellox på Kolbotn utenfor Oslo mer enn 25 internasjonale merkevarer til 150 forhandlere i Norge, og utvider satsningen med stor styrke innenfor Marine. Reitwagen har ambisjon om å bli den ledende portalen for alle med interesse for motorsykkel, ATV (All-terrain vehicle), snøscooter, båt, vannscooter og bil/classic cars i Norge. Reitwagen – er navnet på den første motorsykkelen som ble laget i 1885 av de tyske oppfinnerne Gottlieb Daimler og Wilhelm Maybach i byen Stuttgart i Tyskland. Den var en sykkel med petroleumsdrevet motor, og fikk navnet Reitwagen (fritt oversatt «ridebil»).
Rigger seg for vekst i 2021
– De siste årene har vi videreutviklet og økt distribusjonen rundt motormerkene Honda og Tohatsu sammen med en rekke båtmerker, både innenfor det private og det profesjonelle markedet. Honda som verdens største motorprodusent, og Tohatsu er verdens nest største produsent av påhengsmotorer. Nå har vi i tillegg overtatt import- og distribusjonsrettighetene til noen av Norges mest populære merker, Coaster, NorthMaster og OceanMaster, forklarer administrerende direktør i AS Kellox, Per-Anton Vinje.
Design til forbrukspris
Det er nordmannen Knut Haneborg som har utviklet merkene Coaster, NorthMaster og OceanMaster, som nå Kellox overtar import og distribusjon av.
– Dette er fantastiske båter som kombinerer design, funksjonalitet og kostnadseffektivitet på en unik måte. Vi har veldig stor tro på god match mellom disse båtmodellene og Hondas og Tohatsus motorserier, forteller Vinje.
– Med disse båtmerkene og våre to sterke motorserier vil vi kunne sette sammen en rekke flotte båtpakker i flere størrelser og til mange ulike bruksområder, reklamerer Kellox-direktøren.
Ferdige båtpakker
Et annet ledd i Kellox sin satsing innen marine, er at båtene kan rigges med motor og bunnstoff før levering til våre forhandlere. Dette alternativet vil forenkle og effektivisere salget og vil gi våre kunder rask levering av ønsket båt, særs i høysesong.
– Norge er et lite marked med kort sesong. Når mange skal ha brukte og nye båter på vannet rundt påske, er det en utfordring for forhandlerne våre å ha kapasitet til å klargjøre nye båter raskt nok. Derfor blir det en stor fordel for både forhandlere og sluttkunder at vi nå skal kunne tilby nye «nøkkelklare» båter som kan sjøsettes på dagen, forteller Per-Anton Vinje entusiastisk.
– Forhandlerne er selvsagt avgjørende viktige for oss, Kellox selger jo ingenting direkte til sluttkunder. Fra kommende sesong vil vi samarbeide enda tettere med våre utvalgte forhandlere om salg, opplæring, sertifisering, markedsføring og service, forteller Kellox-direktør Vinje.
God 2021-sesong
Hvorfor gjør Kellox denne satsingen nå?
– Innen våre bransjer skjer det stadig mindre og større endringer globalt og regionalt, så i løpet av våre drøyt 70 år har en stor del av jobben hele tiden vært å korrigere strategien for å utnytte potensialet i markedet på riktig måte – sammen med riktige konstellasjoner. Innen marine har det skjedd flere ting globalt og lokalt det siste året, og nå var det et gunstig tidspunkt for Kellox å gjøre disse grepene på. At vi i tillegg har hatt en god sesong i 2020 og forventer omtrent tilsvarende god 2021-sesong, gjør selvsagt beslutningene om satsing noe enklere, avslutter administrerende direktør Per-Anton Vinje i AS Kellox.
Kontakt for mer informasjon: www.kellox.no
AS Kellox
Postboks 24, N-1421 Trollåsen
Trollåsveien 36, 1414 Trollåsen
www.kellox.no
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com