Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Avtalen som ble inngått med Dorna Sports varer til 2026, og vil dekke fire utgaver av MotoE-VM.
Historisk skritt
Dette er et historisk skritt for motorsykkelprodusenten Borgo Panigale, som har tradisjon for å benytte produktutviklingen i racing til å utvikle teknologi og løsninger for sine standard gatesykler. Det er derfor grunn til å tro at Ducatis for alvor vil satse på mc til forbrukere med el-motorer i fremtiden. Dette særlig med tanke på at Ducati er en del av Volkswagen -gruppen, som har gjort elektrisk mobilitet til et vesentlig element i sin “New Auto” -strategi fra 2030. Ducati har da de beste forutsetninger for kompetanseutveksling på elektriske drivlinjer.
Misano World Circuit
Kunngjøringen av avtalen ble gjort under en felles pressekonferanse i presserommet til Misano World Circuit ‘Marco Simoncelli’ på tampen av Made in Italy og Emilia-Romagna Grand Prix, den tredje til siste runden av 2021 MotoGP World Mesterskap.
Utfordringer
De største utfordringene med elektriske drivlinjer er vekt, autonomien til batteriene og tilgjengeligheten av ladenettverk. Ducatis håper og tror at deres erfaring fra FIM Enel MotoE World Cup vil kunne bidra til å finne gode løsninger på en del av disse utfordringene. Målet for Ducati er, når de teknologiske utfordringer er løst, å produsere en elektrisk MC fra Ducati som er sporty, lett og i stand til å tilfredsstille de fleste mc-entusiaster. Vi krysser fingrene for at de oppnår akkurat dette.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com