Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
La oss starte med nyheten i modellprogrammet, Honda SH350i. Den nye modellen erstatter SH300 som spydspissen i SH-familien. Dette er scooteren som kombinerer klassiske linjer med moderne detaljløsninger. Med større motor blir det mer krefter, og dessuten skal forbedret luftinntak og kjøling gi ytterligere tilskudd til en kvikkere motor.
SH350i får en helt ny LCD-instrumentering og nye designlinjer. Andre nyheter består av Emergency Stop Signals og USB-ladeport, som sammen med Honda Smart Key og Honda Selectable Torque Control skal forbedre sikkerhet og praktisk nytteverdi.
SH Mode
I den andre enden av SH-familien finner vi innstegsmodellen SH Mode. Den er utstyrt med en ny og kraftigere motor som nå har fire ventiler i stedet for to som tidligere. Scooteren kutter motoren når du står stille, og starter igjen straks du vrir på gassrullen. Dette bidrar til et drivstofforbruk på lave 0,21 liter per mil. I tillegg har den fått ny og lettere ramme.
Den praktiske nytteverdien er forbedret med et større gulv, USB-ladeport, større oppbevaringsrom (mer plass under salen, samt nytt hanskerom) og Honda Smart Key. Utseendemessig er modellen oppdatert med ny LED-frontlykt, samt nye og stilfulle hjul.
PCX125
Storselgeren PCX125 får til 2021 en kraftigere og mer effektiv motor med fire ventiler. Den væskekjølte motoren har nå også fått Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Helt nytt karosseri gir et futuristisk nytt utseende sammen med redesignet LED-basert frontlykt og den X-formede bakenden.
En ny og lettere stålramme skal gi kvikkere styring, mens større bakdempere og nye hjul med større dekk skal øke komforten. Praktiske løsninger som større oppbevaringsplass under salen (opp 2,4 liter til 30,4 liter) samt en USB-ladeport øker attraktiviteten.
NC750X
Hondas drivstoffeffektive, allsidige allrounder får forbedringer når det gjelder motor, chassis, styling og praktiske egenskaper.
Toppeffekten til den væskekjølte 750 kubikks parallell-twin’en øker til 58 hestekrefter, med en 600 rpm økning til rødmarkeringen. Vektreduksjon på 6 kilo og kortere utveksling på de tre første girene, sammen med skarpere designlinjer og forbedret aerodynamikk skal gi en mer sportslig opplevelse.
Tre ulike kjørenivåer (pluss ett brukerkonfigurerbart) gjør at føreren kan justere motorens karakter og respons ved å velge kjørenivå (Sport, Rain og Standard). Dual Clutch Transmission (DTC) tilpasser seg de ulike modusene.
NC750X sine praktiske løsninger er forbedret med en økning av oppbevaringsrommet til 23 liter, ny vindskjerm, LCD-basert instrumentering i farger, USB-port og en 30 mm lavere sal.
X-ADV
Den eventyrorienterte X-ADV har tatt en unik plass i motorsykkellandskapet etter at den kom på markedet i 2017. Til 2021 får X-ADV en stor oppgradering med forbedringer av motor og chassis, sammen med et skarpere utseende og ny teknologi.
X-ADV deler mange av oppdateringene fra NC750X. Den får 4 flere hestekrefter (til 58 hk), optimalisert girutveksling, omarbeidet ramme og 3 kilo vektreduksjon. I tillegg får den oppdatert teknologi i form av nye kjørenivåer via Throttle by Wire, samt forbedringer til innstillingene for Dual Clutch Transmission (Hondas selvgirende system) og Honda Selectable Torque Control.
Designoppdateringen gir et enda mer robust samlet utseende med et nytt karakteristisk preg av doble LED-kjørelys. Det praktiske er også forbedret med mer værbeskyttelse fra en ny vindskjerm, nytt hanskerom på 1,2 liter og et større (22 liter) oppbevaringsrom under salen som nå også huser en USB-port.
X-ADV får også det nye Honda Smartphone Voice Control-systemet som standard. Denne teknologien gjør at førere kan bruke knapper på styret og talekommandoer via headset for å administrere viktige funksjoner på sin smarttelefon som innkommende samtaler, navigasjon, musikk og meldinger. All informasjonen vises på den nye 5 tommers TFT-skjermen.
CB1000R og CB1000R Black Edition
Flaggskipet i det Honda kaller Neo Sports Café-familien, CB1000R, er oppdatert med ny og enda mer minimalistisk styling. Den karakteristiske runde frontlykten, som nå sitter i en dråpeformet innretning, er vinklet bakover. Underrammen er redesignet og de syveikede felgene er nye, men man kjenner igjen linjene fra forgjengeren.
I utgaven Black Edition preges designet av den gjennomgående bruken av sort lakk. Her finner vi Deep Graphite Black-lakk, svart frontlyktramme, gaffelrør, radiatordeksel, luftboksdeksel, eksos- og lyddemper-detaljer.
Motoren er hentet fra CBR1000RR Fireblade, men den heftige rekkefirer-motoren er i CB1000R utgaven justert for å gi mykere kraftleveranse og respons. CB1000R har Honda Smartphone Voice Control-systemet som kobles til en ny 5 tommers TFT-fargeskjerm.
CB125R
2021-utgaven av CB125R byr på en ny 4 ventilers væskekjølt motor som nå leverer det maksimalt lovlige 11kW for A1-førerkortklassen, samt en økning på 1,2 Nm i dreiemoment. CB125R er dessuten utstyrt med en kraftig 41mm Showa-gaffel med såkalt Separate Function front fork Big Piston (SFF-BP) USD. Modellen løftes ytterligere med LED-baserte lykter, LCD-instrumentering og ABS som jobber gjennom en IMU – med en 296 mm flytende bremseskive foran som holdes av en radialmontert firestemplet kalipper.
– Det er en spennende rekke av gode produkter som nå snart blir å se på veien. Etter litt vinter og snø, selvsagt. Vi gleder oss til 2021 sesongen, sier Per Anton Vinje som er adm. direktør i Kellox AS. De er Honda importør i Norge.
Se også at Tom Cruise kjører Honda. Link til artikkel.
Reitwagen.no vil se litt nærmere på noen av modellene som er omtalt her i dagene som kommer.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com