Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Spektakulært av Suzuki
– Erling Sande AS og Suzuki var nok den mest kreative i år. De fikk rett og slett fløyet inn en Hayabusa fra Japan og kunne dermed vise den frem på torsdag, fredag og lørdag under Motorsykkelens Uke 2021 – se YouTube video link eller nede i artikkelen. Videre var lanseringen av Hubriding.no hvor en rekke nye kjøreruter over hele landet nå blir lagt inn i Hubriding.no systemet, sier Bjørn Richard Johansen som har vært initiativtaker til Motorsykkelens Uke.
– Det har virkelig vært artig å følge med alt motorsykkelstoff som har blitt lagt ut i løpet av denne uken, sier Odd Terje Døvik som er styreleder for NMCU. Nå har vi varmet opp til sesongen og jeg tror vi alle nå gleder oss enda mer til at våren og MC-sesongen kommer, sier han. Han åpnet uken gjennom intervjuet du ser linken til i setningen foran.
– Den nye Hayabusa skal visstnok bringe frem en kjøreglede få har opplevd med en landeveismotorsykkel. Det var umulig å kjøre Hayabusa uten å glise bredt bak visiret, sier Morten Gjestad. Han er utrolig stolt over den oppmerksomhet de fikk under Motorsykkelens Uke. Gjestad er salgs- og produktsjef 2 hjuls avdelingen hos Erling Sande AS. (Full internasjonal pressemelding med alle detaljer kan du lese her: GSX1300RRQM2_Press_Information).
Speed med nye nettsider
– Vi er veldig stolt over at våre nye nettsider og nye nettshop nå er oppe å kjøre, sier Terje Bredal som er styreleder og eier av Speed Motorcenter i Sandefjord.
Vi har jobbet med planleggingen og tilretteleggingen av nettsidene i lengere tid, og det passet fint å avslutte Motorsykkelens Uke 2021 med å få de lagt ut i helgen. Han er også leder for Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF) som består av mange SMB bedrifter over hele Norge. En rekke andre aktører lanserte også ny digital satsing. Som blant annet Yamaha Vinterbro AS i Oslo.
Ordfører på besøk
Tilsvarende positive historier hører vi fra forhandlere, importører og andre samarbeidspartnere i forbindelse med Motorsykkelens Uke. MC Huset Nydal AS i Ringsaker ved Hamar og Motor Teknikk AS i Kristiansand benyttet også muligheten til å invitere ordfører og næringssjef til å besøke butikken.
– Vi har stor tro på 2021 sesongen. Og dagens besøk av ordfører og næringssjef var utrolig nyttig og hyggelig. Besøket gikk kjempebra. Det var stor stemning hele dagen, her i butikken forteller Christian Høyer-Jonassen til Reitwagen.no. Han er daglig leder for Motor Teknikk AS.
Koordinering er nøkkel til suksess
– Motorsykkelens Uke har blitt planlagt som et felles prosjekt gjennom høsten og frem til lanseringen rundt nyttår. Nå har vi fått med oss mange erfaringer slik at vi ved Motorsykkelens Uke 2022 kan gjøre dette enda bedre, sier Morten Gjestad i Erling-Sande AS, som har koordinert uken sammen med Herman Ronaas i Harley-Davidson Nordic og Bjørn Richard Johansen i Reitwagen.no.
– Det er veldig hyggelig at dette ble så bra. Videre har vi sett et stort engasjement i det digitale rom rundt om tema motorsykkel, sier Per-Anton Vinje som er adm. direktør for Kellox AS i Norge. De er importører av Honda som er en av landets mest populære MC-merker. Videre er han styreleder i Motorsykkelimportørenes Forening, MCF som omfatter alle de store MC-merkene som selges i Norge. Kellox og Honda har som de andre importørene vært svært aktive med informasjonsdeling under Motorsykkelens Uke.
Logo for 2022 er klar
– Kalenderinvitasjon for Motorsykkelens Uke 2022 er lagt ut, slik at vi får mulighet til å samle mange interesserte gjennom hele kalenderåret, sier Herman Ronaas. Det er også en kanal vi kan bruke å dele viktige oppdatering som dermed når alle som vi vet er interessert. Motorsykkelens uke 2022 vil også foregå noen uker før MC-Messen 2022, slik at det garantert vil bli mye informasjon om den i neste års Motorsykkelens Uke. Så har vi god tid å planlegge den i samarbeid og dialog med alle involverte, understreker Ronaas.
Motorsykkelens Uke
Motorsykkelens Uke har som formål å kick-starte MC-sesongen. Det er en uke med fokus på informasjonsdeling om viktige MC-tema i mediene og på sosiale medier. Inviterte og involverte i prosjektet er Norges Motorcykkel Union (NMCU), Norges Motorsportforbund (NMF) som er en del av Norges Idrettsforbund, Motorsykkelimportørenes Forening (MCF) som importerer alle de store mc-merkene i Norge, Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF), som organiserer landets MC-faghandlere, Trygg Trafikk, NAF og NAF MC, KNA – Kongelig Norsk Automobilklubb som bl.a. eier og pusser opp MC-bransjens viktigste treffsted utenfor Oslo; Tyrigrava, WIMA – nettverket for damer på MC, The Litas, en åpen kjøregruppe for kvinner på MC, Motorsykkelsiden på Facebook med over 50.000 følgere, Autoriserte Kjøreskolers Landsforbund, ATL, og Trafikkforum som organiserer landets førerskoler/opplæring, MC-Messa 2022 – Norges Varemesse, Hubriding.no, Straand Hotel/De Historiske Hotel og spisesteder i Norge og nyhetsportalen Reitwagen.no og Motor24.no. MC-Avisa, som er Norges største og eldste motorsykkelmagasin, er mediepartner for Motorsykkeluken 2021.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com