Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
2021 blir nok tidenes MC-år i Norge
2021 er et år med stor satsing på deg som motorsyklist – spennende, trygge arrangementer, private og kommunale aktører som legger til rette for motorsykler, nye produkter og rask teknologisk utvikling på nye modeller fra alle fabrikanter.
Motorsykkel er dermed i vinden når våren nå er i anmarsj! Salget av tunge motorsykler er opp hele 21,7% fra et meget godt 2020! Inkluderes lette motorsykler har vi en vekst på hele 22,5%. Det viser tallene fra Opplysningsrådet for Veitrafikk, OVF.
Motorsykkelens uke 2021 i februar markerte starten på mc-sesongen og var en kick start enhver motorsyklist. Gode kampanjer, kvinner og motorsykler, teknisk vedlikehold, fremtidens motorsykler og motorsyklister var noen av temaene de over 500.000 samt idrettens 2,1 millioner medlemmer har sett som viktige budskap.
– Jeg bestemte meg for å vurdere å kjøpe motorsykkel i fjor. Gjennom vinteren fulgte jeg med i sosiale kanaler. I Motorsykkelens Uke 2021 i februar fikk jeg med meg de fleste nyhetene og bestemte meg for å kjøpe motorsykkel, sier John Sætre som har kjøpt seg en ny BMW 1250 GS. Han bor i Oslo og valgte MC Oslo som sin forhandler.
– Videre har jeg deretter fått flere andre venner og kjente engasjert i motorsykkelsaken. Covid-19 gjør at vi også kommer til å ha fokus på Norgesferie i år. Da passer det perfekt med noen gode og lange motorsykkelturer gjennom blant andre Hubriding.no som har mange flotte kjøreruter å velge i her i Norge, forteller den nye MC-entusiasten John Sætre til Reitwagen.no
– Nå har også flere venner kjøpt seg ny motorsykkel, forteller John Sætre i en kommentar til Reitwagen.no. Noen av disse bor andre steder i landet og har valgt å kjøpe av sine lokale forhandlere, sier Sætre. Han er bare et eksempel på de mange nye motorsyklistene som har kommet inn i markedet i år.
Til 2021 gikk svært mange motorsykler ned i avgift, noen ble helt avgiftsfri og dermed vesentlig rimeligere i innkjøp. En gjennomsnittlig motorsykkel på ca 700 cc fikk nesten 8 000,- i avgiftslette.
Lavere priser – på nye, sikre motorsykler med effektive motorer kombinert med enklere, bedre regler for førerkort og en stor satsing på motorsyklisten har gjort at våren 2021 har fått en knallstart.
Salget av tunge motorsykler er opp hele 21,7% fra et meget godt 2020. Det betyr at det ble registrert hele 838 tunge motorsykler, mot 626 samme periode i fjor (1. januar til 28. mars). Inkluderes salget av den stadig voksende kategorien lett mc, der det er foreslått en regelendring som vil gjøre det mulig å kjøre lett motorsykkel etter fullført, obligatorisk kurs på godkjent trafikkskole er det solgt 1700 sykler mot 1388 i 2020. Knallsterke 22,5% opp!
Stor interesse for å ta MC-lappen
Trafikkskoler har i samarbeid med Statens Vegvesen og myndighetene raskt fått på plass gode nettløsninger for å takle stor etterspørsel etter førerkort, teoriprøve og oppkjøring i en krevende coronatid der det meste er digitalt. Mange kjøreskoler tilbyr digital booking, på samme måte som du kan bestille time for teoriprøve og oppkjøring på nett.
– Det har vært en veldig stor pågang av elever som ønsker å ta teorikurs digitalt som følge av COVID-19 hvor vi ikke kan ha klasseromsundervisning. Videre er det enormt stor pågang for å ha kjøretimer, sier Tore Johannessen som er faglig ansvarlig i Trafikkforum og driver Asker og Bærum Trafikkskole – AB Trafikkskole. Han kommer også om kort tid med en ny lærebok om MC-kjøring sammen med Jan Petter Wigum, NORD universitet.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com