Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Solid signal om at EL-utviklingen nå vil ta fart i flere kjøretøygrupper
Samarbeidet har som mål at Zero teknologi og løsninger blir en del av Polaris produktene. Zero produkter vil som før bli distribuert globalt i sitt allerede eksisterende distribusjon- og forhandlernett (Erling Sande AS i Drammen er i dag importør av Zero Motorsykler i Norge og det vil fortsette som normalt og blir på ingen måte berørt av denne produktutviklings alliansen mellom Polaris INC og Zero Motorcykle i USA).
Polaris Norge i Askim omsatte for nesten 375 millioner kroner i fjor og ledes av Truls Tvete som adm. direktør. Indian Motorsykler, Polaris ATV og Snøscootere, Bennington båtene inngår blant annet i selskapets portefølje i Norge. Nå satser selskapets eiere i USA på å bli ledende innen EL-driftsløsninger i sine produkter også. – Dette er et veldig positivt signal om at elektrifiseringen av en rekke kjøretøy grupper nå vil skyte fart, sier Truls Tvete i Polaris i Norge i en kommentar.
Produksjons- og utviklingssamarbeidet i USA, som er basert på Polaris strategi som har fått navnet «rEV’d up», mellom Polaris og Zero Motorcycles er unikt og betyr blant annet at:
10 års samarbeidsavtale signert
Samarbeidsavtalen mellom Polaris og Zero Motorcycles går over 10 år. Zero har satset stort på elektrisk drivverk og teknologi, mens Polaris har en ledende posisjon i en rekke produktkategorier som per i dag ikke har gode elektriske alternativer og selskapet har en langsiktig plan om å posisjonere selskapet som ledende innen elektrifisering av motorsport kjøretøy.
Ønsker å bli en globalt ledende aktør også innen elektriske løsninger
– Takket være fremskritt innen motorteknologi, kostnadsnivå og ytelse de siste årene, samt økt etterspørsel fra kundene, er det nå et rett tidspunkt for Polaris å inngå et slikt strategisk samarbeid. Vi har store planer for å styrke vår posisjon innen elektrifisering av motorsport, sa Scott Wine, styreleder og adm. direktør i Polaris når nyheten ble lansert i går.
– «rEV’d up» handler om mer enn bare å være til stede i det elektriske kjøretøymarkedet. Dette handler om å utnytte neste generasjon teknologi til å utvikle bransjeledende elektriske tilbud innen de viktige kjøretøysegmentene for våre kunder og vår internasjonale virksomhet. Det vi gjør er å ta dristige skritt for å gjøre store ting, sa Wine når nyheten ble lansert.
Ledende i mange produktgrupper
– Med over 1 milliard US dollar i salg av elektriske kjøretøyer det siste tiåret, har vi bygget oss verdifull erfaring i industrimarkedet og i personmarkedet. Ved å jobbe sammen med dyktige partnere, som Zero, vil vi utvide grunnlaget for å levere elektriske kjøretøy med lønnsomhet, verdi og ytelsesegenskaper for våre eksisterende og fremtidige kunder, sier Scott Wine.
Polaris produktportefølje inkluderer allerede flere elektriske alternativer. I 2011 kjøpte Polaris både Goupil, en fransk produsent av kommersielle lette elektriske kjøretøyer for det europeiske markedet, og GEM, som produserer elektriske kjøretøy for bybruk. Fire år senere kjøpte selskapet Brammo Electric motorsykler hvor teknologien ble utnyttet i RANGER EV Li-lon, en av de første elektriske kjøretøyene i off-road industrien. Dette er nå det mest selgende elektrisk terrengbil produktet i Nord-Amerika. Med sitt brede utvalg av elektriske kommersielle og industrielle kjøretøyer ble Taylor-Dunn kjøpt opp av Polaris i 2016.
Zero Motorcycle er ofte kalt motorsykkelens Tesla
– Gjennom samarbeidet håper Polaris å få rask tilgang til Zero Motorcycle sin gode teknologi og løsninger til glede for kunder som kjøper ATV, snøscootere og andre kjøretøy i Polaris konsernet. Igjen vil det bidra til at unødige kostnader i utviklingsfasen kan unngås til glede for våre fremtidige kunder. Videre at vi raskt kan ta i bruk EL-teknologi som vil fungere i kjøretøy. Begge selskaper kjennetegnes med å ha en kultur som er innovativ og preget av lidenskap for denne bransjen og motorsport, sa Scott Wine.
– Vi i Zero Motorcycles er glade og stolt over samarbeidet som nå er kommet på plass med Polaris. Det vil bidra til å sette fart i elektrifiseringen og produktutviklingen i en rekke kjøretøygrupper som nå kan elektrifiseres i årene fremover. Det være seg fullt ut eller som kombinasjonsløsninger. Derigjennom bidra til et bransjeskift innen motorsport, sier konsernsjef Sam Paschel i Zero Motorcycles i en kommentar.
Nå kan våre to team samarbeide om å skape gode elektriske løsninger innen motorsport kjøretøy i Polaris sin produktportefølje
Dette er noen av produktene som ligger inne i tankene for å komme med elektriske løsninger: Goupil og GEM RANGER EV Taylor-Dunn
Se mer om samarbeidet via å trykke på denne linken
og på selskapenes nettsider: Polaris INC og Zero Motorcycles
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com