Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Vi søker kontaktpersoner som kan hjelpe oss med nyheter og informasjon fra:
Send e-post til erik.kirkvold@gmail.com
Det er svært god stemning da jeg møter de tre karene ute på Fornebulandet. Mange års erfaring byr på gode historier og latteren sitter løst. Vi sparker i forhjulene og alle bidrar med sine historier.
Tore og Jan kjører hver sin H2 Ninja, men Knut liker en mer oppreist sittestilling, og kjører en Z H2.
Knut er nærmest programforpliktet til å kjøre Kawasaki siden han jobber i Norsk motorimport som har Kawasaki i sitt agentur. Tore og Jan har begge jobbet i politiet. Tore begynte i UP i 2000 og kjørte motorsykkel i politiet i hele 10 år. Han har lang erfaring og har hatt mange forskjellige motorsykler. H2-en er den andre Kawasakien han har vært lykkelig eier av.
– Jeg liker sports-tourere. Sittestillingen tiltaler meg og jeg liker denne sykkelen veldig godt. Selv om man ikke bruker all styrken i sykkelen så gjennomsyrer styrken også kjøreegenskapene. Den er veldig morsom å kjøre i svinger med, sier Tore Johnsen.
Jan liker godt å kjøre nedover i Europa, men i år blir det ikke noe alpetur. Alternativet blir heller en lengre tur i Norge, nærmere bestemt til Bodø. Jan har jobbet 15 år i trafikkpolitiet og ledet mc-avdelingen der i 12 år. Han har lang erfaring med forskjellige motorsykler. Ninjaen hentet han for tre uker siden og kan ikke få fullrost sykkelen nok.
– Den er lettkjørt og passer godt til meg. Jeg liker den litt foroverlente stillingen som innbyr til aktiv kjøring, forteller Jan Kristiansen.
Knut innrømmer at han kanskje ikke kjører like mye som de to andre.
– Jeg skal ikke på noe langtur i år, men de blir helt sikkert noen kortere turer. Som du ser har sykkelen min litt mer utstyr. I forbindelse med jobben vises den jo fram litt av og til. Dette med utstyr er liksom min greie, sier Knut Andreassen.
Iron Butt Association
I 2012 ble Tore godkjent som medlem i Iron Butt Association. Du lurer kanskje på hva det er. Det samme gjorde jeg. For å bli godkjent som medlem i denne organisasjonen må du ha kjørt mer enn 1600 kilometer på et døgn uten noen form for uhell. Tore gjorde dette sammen med en kamerat for noen år siden. Han satte seg på sykkelen kjørte hjemme fra Larvik og vendte nesa hjemover igjen langt nede i Danmark. Får å få godkjent dette må du ta bilder av kvitteringene når du fyller bensin. Kvitteringene blir da dokumentasjon på hvor du har vært, til hvilken tid. Tore rundet 1785 kilometer det døgnet.
Siden jeg snakker med to personer som tidligere har jobbet i politiet må jeg bare stille spørsmålet. – Hvorfor har dere kjøpt motorsykler med over 200 hester?
– Disse syklene er veldig kraftige og har kjøreegenskaper deretter. Det vil si at det er svært morsomt å kjøre aktivt i svingene med disse syklene. Bare vi finner krappe nok svinger er dette veldig morsomt i lovlige hastigheter, forklarer Kristiansen.
Del denne artikkelen på sosiale medier
Flere nyheter fra Reitwagen.no
Ring Erik Kirkvold, mobil 977 11 626 eller send en e-post til erik.kirkvold@gmail.com